Výživa dětiček 5. 1. 2018

Komu je určené:

Všem maminkám, které se zajímají o výživu svých dětiček od „první lžičky“, až po děti školního věku.

 

Cíl:

Cílem kurzu je projít problematiku výživy dětí, osvojení si dovedností přípravy „zdravých“ jídel a práce s jednotlivými surovinami.

 

O kurzu:

Výživa dítěte hraje klíčovou roli pro jeho zdraví v dospělosti. Právě v období raného dětství mohou rodiče ovlivnit, do jaké míry bude dítě odolné vůči vnějším vlivům, zejména civilizačním onemocněním. Přirozená strava, jakou je mateřské mléko a později čerstvá zelenina a ovoce, celozrnné obilniny, semínka, oleje a další, je základním pilířem zdravé výživy a tedy i zdravého vývoje dítěte. V kurzu najdou maminky odpověď na složení prvních příkrmů, zastoupení jednotlivých složek a jejich zdroje, jak pracovat s celozrnnými obilninami různých druhů, jak používat oleje, semínka, kdy je vhodná doba pro zařazování problematických potravin, jako je lepek či kravská bílkovina, jak jednotlivé suroviny prakticky použít a vytvořit pestrý jídelníček. Jak si upéct domácí chléb, vypěstovat zelené natě aj.

 

Náplň:

  • Nutriční návyky a stav výživy časného věku.
  • Sacharidy jako nezastupitelná složka výživy člověka, potraviny z neloupaných obilných zrn jako významný prvek zdravé výživy a jejich praktické použití, problematika zavádění lepku do stravy kojenců.
  • Živočišné a rostlinné tuky nejen pro vstřebávání vitamínů, zdroje, nenasycené mastné kyseliny. Hodnocení a kvalita tuků (olejů).
  • Bílkoviny ve výživě kojence, zdroje bílkovin. Maso – jak často, vejce. Mléko – ano či ne.
  • Ovoce a vhodné úpravy ovoce, ovocné přesnídávky, šťávy, čaje.
  • Zelenina – druhy a způsoby úpravy sezónní zeleniny.
  • Plané bylinky a zelené natě jako přirozený zdroj vitamínů a minerálů ve výživě nejmenších.
  • Semena a ořechy jako důležitá součást pečiva, kaší, pomazánek.
  • Seznam obilnin a jiných zdravých potravin, jejich zpracování a praktické recepty.